[Tipsy berättar]

Sommaren har gått snabbt hittills. På midsommaren, alltså helgen som gick, var vi hit och dit och lite överallt  på fredagen for vi till villan och tillbringade hela dagen där, på lördagen for vi till Oravais och tillbringade dagen där. På söndagen tillbringade vi dagen hemma med mamma och isi. Alltså det var ju då hela familjen vår som var till villan och till Oravais, inte bara jag och Jadi . Hur skulle nu det ha sett ut om jag och Jadi skulle ha kommit körande ensamma till dessa ställen...*hmm*

Igår var vi till Närpes, dit hade jag aldrig tidigare varit, och Jadi deltog i Strand Cupens tredje deltävling där. Han blev tredje  och det var nog säkert bara för att jag och isi var och hejade på dem så hårt . Roligt var det men läng tog det att köra dit och sedan vänta på att Jadi skulle slippa på banan och tävla och sedan efter att mölli var slut så tog det jätte länge innan man fick vet resultaten. Men sedan gick det snabbt...jag och Jadi fick ha picnic där i Närpes. Alltså första gången i Närpes och så fick vi äta där *hmm*...nå okej, mamman hade med vår egen mat hemifrån så hon blandade ihop det där och hade med våra villa matskålar och vi fick njuta av maten i skuggan bredvid bilen fören vi hoppade in i bilen och startade hemåt. Sedan då vi kom hem (sent) gick vi ut och gå en kort promenad, vi hade ändå varit ute hela kvällen och fått njuta av solen och värmen så det gjorde gott att bara ta en kort promenad och sedan slippa hem och sova .

Idag har vi nog nästan bara tagit det lugnt och njutit av att bara vara, fast mamma nu försökte vara aktiv och dammsuga hela lägenheten så har jag och Jadi tagit det lugnt och njutit. Ska riktigt snart gå ut på terassen och njuta i det kalla gräset så länge det ännu är lite skugga där . Sedan ikväll ska jag vara hemma med isi medan Jadi och mamma far på BAC's våravslutning. Jag skulle också vilja fara med, men mamma sa att endast de hundar som ska tävla får komma med. De andra måste lämna hemma *höh*